Uživatelské testování použitelnosti

Je vaše webová prezentace správně navržena? Najdou na ní uživatelé v krátkém čase a intuitivně vše, co potřebují? Nejsou jim při průchodu webovou prezentací kladeny zbytečné překážky?

Uživatelské testování je jedna z nejznámějších metod kvalitativního testování použitelnosti webu. Tato metoda je založena na pozorování uživatelů při práci s vybranou webovou prezentací.

Na základě výstupů z uživatelského testování, které by mělo být prováděno optimálně již v analytické fázi, je následně upraveno uživatelské prostředí tak, aby již nedocházelo k nesrovnalostem s uživatelskými předpoklady.

K odhalení nejzávažnějších překážek často postačí nízkonákladové testování se skupinou 3 až 4 zástupců cílové skupiny, kteří postupně plní obecně zadané úkoly a odpovídají na otázky vedoucí k objasnění jejich myšlenkových pochodů. Smysl a přidaná hodnota uživatelského testování se zvyšuje v závislosti na množství prvků a funkcionalit, které se na testované webové prezentaci nachází.

Předmětem uživatelského testování mohou být samozřejmě i webové stránky konkurence, které bývají vhodným zdrojem inspirace, ale zároveň vás mohou včas upozornit na chyby, kterých byste se měli vyvarovat.

Rádi připravíme a odmoderujeme uživatelské testy s vybranými zástupci vaší cílové skupiny. Výsledky vás překvapí, kontaktujte nás ještě dnes.

Internetový marketing Více informací
Správa a tvorba webu Více informací
Analytika a optimalizace Více informací