Sociální sítě

Před tím, než se pustíte do komunikace na sociálních sítích, musíte si být jisti, že chcete se svými zákazníky dlouhodobě napřímo komunikovat.

S rozhodnutím o tom zda a s jakými sociálními sítěmi začít vám napomohou data ve vašem nástroji pro měření návštěvnosti. Pokud se mezi návštěvností z odkazujících stránek nachází velký počet návštěv z nějaké sociální sítě (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest apod.) nebo odkazy z tematicky příbuzných diskusních fór, pak je nejvyšší čas, vydat se na tato místa za zákazníky a začít s nimi komunikovat.

I přes to, že sociální sítě nepatří mezi nejlepší prodejní kanály, lze prostřednictvím nich efektivně šířit sdělení směrem k demograficky velmi přesně vyspecifikované skupině uživatelů a budovat povědomí o značce či produktu.

Komunikace na sociálních sítích

Podělte se s vašimi fanoušky o znalosti a zkušenosti. Předkládejte jim informace, které by je mohly zajímat. Mohou to být informace ze zákulisí, speciální nabídky, marketingová sdělení, informace o tom, jak vybrat určitý typ produktu nebo brzké informace o výprodejích.

Absolutní počet fanoušků často nebývá skutečným měřítkem úspěchu. Ve skutečnosti potřebujete aktivní uživatele, kteří budou dále šířit dobré jméno vaší značky. Mezi metriky, které byste měli sledovat, patří tedy především počet uživatelů, kteří o vás mluví, míra zapojení publika a počty zobrazení jednotlivých příspěvků. Nepodceňujte ani faktor času, analyzujte v jaký den a v jakou hodinu jsou vaši fanoušci nejaktivnější a příspěvky následně zveřejňujte přesně v tuto dobu.

Nezapomínejte na diskusní fóra, na kterých se setkává řada uživatelů ze specifických cílových skupin. Jistě budete mile překvapeni, až zjistíte, o jak hodnotný zdroj návštěvnosti se jedná. Úzce zaměřená fóra, tematicky příbuzná vašemu oboru podnikání, jsou vhodná pro budování dlouhodobých vztahů. Nachází se zde skupina ovlivňovatelů (influencerů), kteří nabyté informace předají ostatním členům komunity. Komunikace s touto skupinou uživatelů je opavdu velmi důležitá.

Potřebujete-li pomoct s komunikací na sociálních sítích, neváhejte nás kontaktovat.

Tvorba firemních profilů na sociální síti Facebook

Vytvoření profilu na sociální síti není žádná věda. Víme však, že nezkušeným uživatelům, může tato relativně snadná záležitost zabrat spoustu času.

Pokud budete vytvářet profil svépomocí, nezapomeňte hned v úvodu nastavit všechna práva a možnosti uživatelů. Již před založením byste měli vědět, jakým způsobem chcete se svými fanoušky komunikovat.

Potřebujete-li pomoct s návrhem, tvorbou či správou profilů na sociálních sítích, neváhejte nás kontaktovat.

Příprava komunikační strategie

Sociální sítě jsou jedním z hlavních kanálů online PR komunikace. Stanovte si cíle, kterých chcete dosáhnout a sepište hlavní kroky, které vám napomohou k jejich dosažení. Nezapomeňte na komunikační strategii obsahující i krizový plán. Synergicky slaďujte více komunikačních kanálů a reagujte na aktuální události.

Cílem komunikace na sociálních sítích by neměl být necílný sběr tisíců fanoušků, ale například zvýšení loajality, budování dlouhodobě dobrých vztahů, výzkum zákaznických požadavků a potřeb, které následně napomohou k zlepšování vašich produktů a služeb. Na konci tohoto řetězce se pak nachází úspěch, který se v konečné fázi pozitivně projeví i v tržbách společnosti.

Chcete-li pomoct s tvorbou komunikační strategie, neváhejte nás kontaktovat.

Záložky a internetové soutěže na sociálních sítích

Neplaťte za hromadné přivádění fanoušků, kteří nepatří do vaší cílové skupiny.
Investujte raději prostředky do PPC kampaně na sociálních sítích, kterou lze velmi přesně cílit na vybrané segmenty uživatelů, nebo uspořádejte zajímavou soutěž na sociálních sítích.

Nepřestávejte na Facebooku používat záložky. Stále na ně můžete odkazovat z článků na svých stránkách a použít je jako vstupní stránky (landing pages), na kterých návštěvníkům jednoduše vysvětlíte, proč by se měli stát vašimi fanoušky.

Rádi vám s tvorbou soutěží a záložek pomůžeme, neváhejte nás kontaktovat.

Internetový marketing Více informací
Správa a tvorba webu Více informací
Analytika a optimalizace Více informací